رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک

تولدت مبارک

مهدی بن عطیه، متولد کشور فرانسه و شهر کورکورنه می باشد، مهدی بن عطیه در سال 2003 به مارسی ملحق شد و دو سال بعد اولین قرارداد حرفه ای خود را با این تیم امضا کرد. پس از دو فصل حضور قرضی در باشگاه های تورس و لوریان، در تابستان 2008 به باشگاه کلرمونت در لیگ 2 فرانسه منتقل شد.

 

در طول دو فصل حضور در این تیم او موفق به ثمر رساندن دو گل شد و پس از آن در سال 2010 با قراردادی آزاد به تیم اودینزه ملحق شد. او در پیراهن گورخرها به یکی از ستون های این تیم تبدیل شد و در 97 دیداری که برای این تیم به میدان رفت 7 گل به ثمر رساند.

 

نمایش های موثر و منسجم از بن عطیه در طول سه فصل حضورش در ورزشگاه فریولی توجه باشگاه های زیادی را به خود جلب کرد و این باشگاه رم بود که در تابستان 2013 توانست با بن عطیه قرارداد امضا کند. بن عطیه عملکرد فوق العاده ای در فصل 2013‐2014 در رم به نمایش گذاشت. او به عنوان مدافع میانی موفق به ثمر رساندن پنج گل شد و 210 بار توپ را در منطقه دفاعی از بازیکنان حریف دفع کرد. بن عطیه به عنوان یک بازیکن حیاتی به جالوروسی کمک کرد که به بالاترین امتیاز کسب شده در یک فصل (85) در طول تاریخ باشگاه برسند و فقط 25 گل در طول فصل دریافت کنند که تنها دو برابر آمار فصل 2013‐2014 بیانکونری بود.

 

او در رم به یکی از کامل ترین مدافعین اروپا تبدیل شد و باشگاه های قدرتمند اروپایی تلاش خود را برای جذب او آغاز کردند. سرانجام باشگاه بایرن مونیخ آلمان در سال 2014 با بن عطیه قرارداد امضا کرد و این بازیکن این بار نیز برای یک ماجراجویی جدید به یک کشور متفاوت قدم گذاشت.

 

در طول دو فصل حضور بن عطیه در باواریا، این بازیکن 29 ساله به دو عنوان بوندس لیگا و یک عنوان جام حذفی آلمان دست پیدا کرد. او 46 بازی برای بایرن مونیخ انجام داد و سه گل به ثمر رساند و سه پاس گل برای هم تیمی هایش فراهم کرد.

 

بهره مند از یک پای راست قدرتمند، آرامش و خونسردی، تسلط و حس موقعیت شناسی در کنار فیزیک بدنی قدرتمند از خصوصیات بارز بن عطیه است و این ویژگی ها برای بیانکونری که همواره از مدافعین قدرتمندی بهره می برده است یک امتیاز محسوب می شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: